top of page

סכנות החיידק פסאודומונס אארוגיונוזה שהתגלה לאחרונה במי עין גדי ונביעות

עודכן: 21 באוק׳ 2021


רבים מאיתנו עדיין נוהגים לרכוש בקבוקי מים קטנים מחנויות הנוחות בזמן שאנחנו נמצאים בדרכים. בקבוקי מים קטנים של 300 מ״ל ו 500 מ״ל נפוצים מאוד, כאשר החברות מי עדן ונביעות מחזיקות את הנתח הגדול ביותר בשוק בקבוקי המים.

מעבר לסכנה הידועה והמוכחת בשתיית מים מבקבוקי פלסטיק העשויים מפוליקרבונט השואב בהדרגה חומר כימי בשם ביספנול החשוד בפגיעה בפוריות של נשים ובשיבוש פעילות הורמונלית אצל תינוקות והאצת התפתחותם המינית, גרימת הפרעות בגדילה והשמנת יתר, כדאי שנכיר את חיידק הפסאודומונס אארוגיונוזה אשר התגלה לאחרונה בשני מקרים שונים - הראשון במפעל מי עדן אשר נסגר למשך 10 ימים, והשני בבקבוקי חברת נביעות אשר כבר הופצו למכירה ברחבי הארץ.

בכתבה שפורסמה באתר כלכליסט ב 11.10.21 דווח כי מפעל מי עין גדי הפסיק את תהליכי הייצור למשך 10 ימים, הסחורה הנגועה הושמדה וכי המצב יצר לכאורה מחסור במים מינרליים לצרכנים.

חברת מי עין גדי טענה כי עצירת הייצור נגרמה בשל תקלה בקו הייצור, אך כלכליסט טוענים כי בדיקה שלהם העלתה כי חברת מי עין גדי גילתה בבדיקותיה את נוכחות החיידק פסאודומונס אארוגיונוזה. בתגובה טענה מי עין גדי כי אינה מכירה בנושא וכי בכל מקרה מקור הזיהום אינו במי המעיין מהם שואבים את המים. משרד הבריאות אישר את המצאות החיידק המדווח, ובהמשך הכתבה נאמר כי חברת מי עין גדי פעלה להשמדת כל הבקבוקים הנגועים.



במספר כתבות אחרות שפורסמו ב 17.10.2021 בכלכליסט, מעריב און-ליין ו - Y-Net דווח כי חברת נביעות הכריזה על ריקול לבקבוקי מים אישיים (500 מ״ל) לאחר שגם בהם נמצאו חיידקי פסאודומונס אארוגיונוזה. על פי הדיווחים החברה, שבבעלות קוקה קולה ישראל, זיהתה כי בבקבוקי נביעות בנפח חצי ליטר ובשישיית נביעות TO GO עם פקק שטוח, קיים חשש להימצאות חיידק מסוג פסאודומונס אארוגיונוזה אשר יכול לפגוע בעיקר באנשים בעלי מערכת חיסון מוחלשת.



מהו חיידק פסאודומונס אארוגיונוזה? על פי אתר ה CDC חיידק הפסאודומונס הוא סוג של בקטריה הנפוצה בסביבה, כמו בקרקע ובמים. מבין סוגים רבים ושונים של פסאודומונס, זה שגורם לרוב לזיהומים בבני אדם נקרא פסאודומונס אארוגיונוזה, שיכול לגרום לזיהומים בדם, בריאות (דלקת ריאות) או בחלקים אחרים של הגוף במקרים של לאחר ניתוח.


חיידקים אלה מוצאים כל הזמן דרכים חדשות להימנע מהשפעות האנטיביוטיקה המשמשת לטיפול בזיהומים שהם גורמים. עמידות לאנטיביוטיקה מתרחשת כאשר החיידקים כבר לא מגיבים לאנטיביוטיקה שנועדה להרוג אותם. אם הם מפתחים עמידות לכמה סוגים של אנטיביוטיקה, חיידקים אלה יכולים להפוך לעמידים בפני תרופות רבות.


עד כמה הזיהומים הללו שכיחים? בשנת 2017, הפסאודומונס אארוגיונוזה העמיד לתרופות גרם לכ -32,600 זיהומים בקרב חולים מאושפזים ול -2,700 מקרי מוות מוערכים בארצות הברית בלבד.


מי נמצא בסיכון? אלה הנמצאים בסיכון הגבוה ביותר כוללים חולים בבתי חולים, במיוחד אלו הנמצאים בטיפול מכונות נשימה, בעלי מכשירים כגון צנתרים וכאלו עם פצעים מניתוח או כוויות.


כיצד מטפלים בזיהומים אלו? זיהומי פסאודומונס אארוגיונוזה מטופלים בדרך כלל באנטיביוטיקה. לרוע המזל, אצל אנשים שנחשפים למסגרות בריאות כמו בתי חולים או בתי אבות, זיהומים מסוג פסאודומונס אארוגיונוזה הופכים להיות קשים יותר לטיפול בגלל הגברת העמידות לאנטיביוטיקה.


ההמלצה שלנו המנעות מרכישת ושתיית מים מבקבוקי פלסטיק היא הפעולה המשמעותית המומלצת ביותר. ניתן להעביר את המים הזורמים בביתכם במערכות השבחת מים וסינון אשר יבטיחו לכם מים חיים, נטולי חיידקים, בעלי רמת pH גבוהה ומתאימה לגוף האדם. לנסיעות בדרכים מומלץ לקחת בקבוקי מים מזכוכית או בקבוקי נירוסטה מהמים המושבחים בביתכם, וכך להמנע מהחומרים המסרטנים שנפלטים בבקבוקי הפלסטיק הנמצאים לרכישה בחנויות הנוחות, ומכל חשש לזיהום בקטריאלי חיידקי. תוספי תזונה אנטי-בקטריאלים כחלק מהתזונה היומית שלכם יסייעו למערכת החיסון שלכם להלחם בבקטריות וחיידקים במידה ותחשפו אליהם, ובוודאי יועילו מאוד במידה ונפגעתם מהזיהום.


 

בדיקות מעבדה שנעשו למכשיר מים חיים 8 הציגו כי המים היוצאים מהמכשיר הינם נטולי חיידקים, נטולי רעלים, אבנית וחלודה מופחתת.

מעיין החיים הינו תוסף תזונה אנטי-בקטריאלי ואנטי-דלקתי, והינו נוגד החמצון הטבעי החזק ביותר בעולם.

238 צפיות0 תגובות
Q-Link (3).gif
bottom of page