top of page

ניקוי רעלים - הבנת משבר הריפוי


אתם עלולים להרגיש רע לפני שתרגישו טוב יותר.


משבר ריפוי הוא כל אחד ממגוון רחב של תסמינים שעלולים להתרחש במהלך הריפוי. בדרך כלל, הופעת התסמינים הללו מהירה מאוד. אתם עלולים להיתקל בתסמינים מסוימים מיד לאחר הטיפול, או עד 2 או 3 ימים לאחר מכן. התסמינים הגרועים ביותר עשויים להימשך עד כמה שעות או כמה ימים. ככל שהתסמינים נמשכים זמן רב יותר, כך משבר הריפוי חזק יותר. אבל זה גם מאופיין שכאשר הסימפטומים יחלפו, אתם תרגישו טוב יותר מאשר לפני המשבר.


רוב החולים אינם מבינים את משבר הריפוי בגלל ניסיונם ברפואה הקונבנציונלית. בעוד שההתמקדות של הרפואה הקונבנציונלית היא בסילוק אי נוחות וריפוי מחלות, הרפואה ההוליסטית מבקשת לטפל בגורם הבסיסי לכאב ולמחלות. מטרתה לאזן את זרימת האנרגיה של הגוף כך שהגוף יוכל להחזיר את עצמו למצב בריא.


בתהליך של החזרת הגוף שלנו לבריאות טובה אנו עלול לחוות כאב או אי נוחות זמניים. עלולים להופיע תסמינים של הצטננות, שפעת, סחרחורת, בחילות ועייפות. אין מה להיבהל. תסמינים אלו לא אומרים שהטיפולים שלכם לא עובדים, אלא להיפך. אי הנוחות היא לרוב סימן חיובי מאוד לכך שתהליך הריפוי מתרחש.

מחלה היא תהליך ארוך והדרגתי המתרחש לאורך זמן עם שלבים של מחלה מתקדמת שקודמים לו. זה מתחיל מתלונות פיזיות פחות חמורות לתלונות חמורות יותר, ואז עובר פנימה לרמות עמוקות יותר. לפעמים מחלות קלות נדחפות עמוק יותר לתוך הגוף והופכות לרציניות יותר עם טיפול תרופתי, שמדכא את התסמינים, אך מחליש את המערכת החיסונית. לדוגמה, אתם עלולים להיתקל תחילה בבעיית עור, שנראה שחלפה. מאוחר יותר, המחלה עלולה להתקדם פנימה ולהפוך לאסטמה. זמן מה לאחר מכן, אתם עלולים אפילו לפתח דיכאון.


הגברת בריאותו של אדם הופכת את תהליך המחלה, כמעט כמו העברת סרטון של המחלה שלך לאחור. אתה חייב לעבור דרך מצבי בריאות קודמים וזה המקרה כאשר תסמינים ישנים צצים, המתרחשים בסדר הפוך מההופעה המקורית שלהם. האדם עם בעיית העור עלול לחוות מחדש דיכאון מסוים, ולאחריו כמה אפיזודות אסתמטיות, ובהמשך, בעיית העור עלולה להופיע מחדש.


הגוף הכואב, כאבי הראש, הבחילות והעייפות המורגשים לעתים קרובות במהלך משבר ריפוי הם בעיקר ההשפעות של ניקוי רעלים. בתהליך הריפוי, הגוף פועל לסלק את אחסון הרעלים שבו; חומרים שנאספו במעי הגס, ברקמות ובתאים בודדים. במובן מסוים, הגוף הופך לרעיל יותר באופן זמני עד שהרעלים מופרשים.


ברגע שאתם מבינים שאי נוחות מסוימת היא נורמלית, ושהתסמינים יכולים להיות סימן חיובי לכך שהריפוי מתרחש, יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לגוף שלכם במהלך משבר ריפוי. ראשית, נסו לבצע את התוכנית שנקבעה כראוי. נטילת תרופות, כגון אנטיהיסטמינים, אספירין או משככי כאבים אחרים, מעכבת את תהליך ההחלמה ועלולה למעשה להאריך את אי הנוחות.


מנוחה מספקת חשובה מאוד מאחר והגוף שלכם נתון במתח רב במהלך תהליך הריפוי. באופן דומה, התזונה שלכם צריכה להיות מורכבת מארוחות קלות, קלות לעיכול, ויש להימנע ממזונות כבדים וקשים לעיכול. יש לשתות הרבה מים חמים במהלך היום.


פעילות גופנית מועילה לעתים קרובות במיוחד אם המשבר מציג את עצמו ברמה רגשית. מכיוון שרעלים רבים עוזבים את הגוף דרך העור, הברשה קלה של העור עם מברשת זיפים טבעית יכולה לעזור להמריץ את זרימת הדם והלימפה. טבילה באמבטיה חמה עם מלחי אפסום (מלח אנגלי) או מלחי ים עשויה גם היא להועיל.


הפחתת הלחצים הסביבתיים יכולה לעזור למשבר ריפוי לעבור מהר יותר. תסתכלו טוב על רמת הסטרס היומית שלכם. ייתכן שיהיה צורך לשנות את התזונה, הרגלי העישון, צריכת האלכוהול ושאר מרכיבי החיים.


גישה יכולה להיות אחד הגורמים המועילים ביותר להתמודדות עם משבר ריפוי. גישה חיובית תאפשר לכם להירגע ולהכיר בכך שהתסמינים הם זמניים והטיפול שלכם עומד במטרה.


שימרו את קווי התקשורת פתוחים עם המטפל המלווה או הרופא שלך. דווחו על הסימפטומים שלכם ואפשרו למטפל או רופא לעזור לכם אם התסמינים שלכם הופכים בלתי נסבלים. התאמות במידת או בתדירות הטיפולים עשויים להיות אפשריים כדי להפחית את אי הנוחות שלך.


הדרך לבריאות טובה היא מסע מרגש ומתגמל, אבל כמו כל מאמץ כדאי, יש לה כמה אתגרים. משבר הריפוי הוא הזדמנות עבורכם להבין את התהליך שעובר גופכם כדי להגיע למצב בריאותי. למרות הסימפטומים, אתם צריכים לחוות יותר אזורי שיפור מאשר אי נוחות. פרקים קצרים אלו של תסמינים צריכים להיחשב כסימני התקדמות וכאינדיקציה לכך שאתם בדרך לבריאות טובה.


אם חצי המאמץ שמושקע בריפוי היה מושקע במניעה, היינו פי שתיים יותר בריאים.


 

46 צפיות0 תגובות
Q-Link (3).gif
bottom of page